Bad Kleinkirchheim

Keď sme začiatkom roku uvažovali kam isť na cyklovýjazd, Igor navrhol Bad Kleinkirchheim. Bol tam pred trinástimi rokmi, s kamarátom na potulkách. Chválu na to miesto som tiež počul od brata, hlavne pre to, že okrem peších a bicyklových túr sú tam aj možnosti kúpania v termálnych bazénoch „Römerbad“ a „Theresienbad“. Korutánsko je plné pekných jazier s kúpeľnými mestami na brehu. Tým bolo možné zapojiť do nášho programu aj naše polovičky Evu a Helu a vyhnúť sa výčitkám, že si robíme program iba podľa seba.

Krátko pred odchodom sme sledovali predpoveď počasia na všetkých portáloch a nevyzeralo to veľmi nádejne. Zdalo sa , že zostane len pri kúpaní. Napriek tomu sme vyrazili s dvoma bikami na nosiči Igorovho auta. Hoci po ceste popŕchalo, keď sme však došli do nášho penziónu svietilo slnko a lanovku na Kaiserburg sme mali rovno pod nosom. Od majiteľky penziónu sme dostali kartu výhod, ktorá umožňovala jedno vyvezenie lanovkou denne a iné zľavy.

Rána sme začali štúdiom predpovedí počasia a perfektnými raňajkami. Každý deň sme sa vyviezli lanovkou na niektorý z vrcholov v okolí s našimi dievčatami. Boli sme si tak istí , že nezablúdia a my budeme mať dobré body. Prvý deň sme venovali pešej túre po hrebeni z Kaiserburgu.

2. deň Výjazd do osady St.Oswald a lanovkou na Brunnach. Pri zjazde ma Igor ubezpečoval, že pri väčšej rýchlosti šotolinové polia preletím bez problémov. Spomienka na Lacovu tvár po singli z minulého týždňa ma postrašila a tiež som si zobral k srdcu Pištovu radu, že seniorom sa zlomeniny liečia pomalšie. Deň sme si doplnili okruhom okolo jazera Feld am See pomedzi malebné hospodárstva. Na konci sme našli hostinec kde nám pripravili posedenie vonku a postrážili bicykle, hoci už boli po sezóne. Aj vďaka rannému výšlapu, sme cez deň nastúpali 920 m.

3. deň Po vyvezení na Kaiserburg sme mali zjazd s 1000 výškovými metrami. Stretávali sme pri tom borcov čo to stúpali v pedáloch. Zjazd viedol okolo udržovaných pasienkov, kde sa pásli kravy s teliatkami. Na týchto lúkach sa v zime organizuje aj zjazd svetového pohára žien.Deň sme si doplnili okruhom okolo Bad Kleinkirchheimu doporučenou Panoramaweg z kategórie ľahkých.

4. deň Ráno sme si dali zjazd z Kaiserburgu a potom sme všetci išli na Millstatské jazero. Dámy navštívili pamiatky v Millstate, My sme si dali okruh okolo jazera. Obchádzanie skalných výbežkov a hospodárstiev pri brehu urobilo to, že sumárne sme nastúpali 350 m. Stretávali sme asi polovicu e-bikov. Bolo to viac ako v kopcoch. Možno to bolo dané počtom požičovní na brehu, alebo tiež tým, že fyzika nepustí. Vybitie baterky je úmerné len prevýšeniu a váhe cyklistu. Poriadok v mestečkách a príjemné počasie opäť doplnili krásny deň.

5. deň Zopakovali sme zjazd z Nockbergu po hrebeňovke kde časť hrebeňovky absolvovali s nami aj naše dámy. Šťastím v nešťastí bolo to, že sa Igorovi pokazil tlmič až v tento posledný deň.